De evolutie van de logistiek: Hoe is het veranderd?

Logistiek is in de loop der jaren sterk veranderd. Vroeger onderhandelden bedrijven zelf met vrachtmakelaars en spoorwegen, maar nu zijn er veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in logistiek management. Dit maakt het voor bedrijfseigenaren gemakkelijker omdat zij niet al het zware werk zelf hoeven te doen. In dit artikel bespreken we hoe de logistiek in de loop der jaren is veranderd en hoe je ook van deze veranderingen kan profiteren, en wat de voordelen hiervan zijn!

Fundamentele verandering in logistiek

Logistiek heeft een fundamentele verandering ondergaan. Bedrijven leasen apparatuur en vrachtwagens aan klanten in plaats van ze tegen een vast bedrag te verhuren. Hierdoor bespaar je niet alleen geld, maar kan je ook gebruikmaken van apparatuur van hoge kwaliteit wanneer je die nodig hebt, zonder dat je een fortuin hoeft te betalen voor een huurwagen wanneer je gewoon jouw eigen truck kunt gebruiken.

Wat is in opmars?

Een andere trend is in opkomst is de groei van cross-docking. Hierbij worden producten ontvangen, gesorteerd en vervolgens rechtstreeks naar klanten of leveranciers gestuurd, in plaats van dat ze door meerdere magazijnen moeten voordat ze hun bestemming bereiken. Dit bespaart je niet alleen tijd en geld op transportkosten, maar het vermindert ook afval!

Hoe denk je tegenwoordig over logistiek? Wat zou voor jouw bedrijf de ideale regeling zijn als het gaat om het vervoer van goederen van de ene locatie naar de andere?

Kooiaap transport

Misschien heb je wel grote bestellingen die niet alleen moeten worden vervoert maar ook afgeleverd moeten worden op lastig plekken. Wil je dan de service bieden dat de ontvanger zelf, niet het werk hoeft te doen om zijn/haar product uit de vrachtwagen te moeten halen? Denk dan eens aan kooiaap transport, hiermee biedt je meteen een extra service aan. Kooiaap transport wil zeggen dat er een heftruck meegaat, achter de vragen, zodat de chauffeur zelf de lading uit de vrachtwagen kan halen. Hierdoor hoeft de klant zelf geen tijd vrij te maken om de vrachtwagen te komen lossen. Dit zorgt voor een win-win situatie. Je bespaart de klant tijd en bouwt hierdoor zelf een betere klantrelatie op.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.